Gość

Gotowanie posiłków - wibracja


» Artykuł z cyklu » Zdrowie na talerzu

Artykuł mają charakter edukacyjny i nie stanowi i nie zastępuje porady medycznej.

Różne sposoby gotowania i stosowane temperatury przyczyniają się do wytworzenia różnorodnych właściwości, a odpowiednie nastawienie osoby, która przyrządza posiłek do wytworzenia odpowiedniej  wibracji w pozywieniu. 

Gotowanie posiłków - wibracja

Aby uzyskać delikatny smak, gotuj szybko z niewielką ilością soli lub bez niej. Pożywienie będzie miało jakość aktywizującą i jednocześnie relaksującą, dlatego będzie bardziej odpowiednie dla osoby ospałej, lecz zarazem napiętej.

Dzieci, z natury aktywne, radosne i posiadające niewyczerpane zasoby energii, mają szybką przemianę materii, która jest wspierana przez tę cechę pożywienia. Stymuluje ona ich procesy umysłowe oraz nerwy, a także pomaga w kształtowaniu siły woli. 

Aby uzyskać bardziej zharmonizowany i słodszy smak, gotuj przez dłuższy czas na małym ogniu bez mieszania. Taki posiłek wzbogaci się o cechę cierpliwości, dzięki czemu może wyciszyć osobę zagniewaną oraz uspokoić osobę niecierpliwą.

Dłuższe gotowanie, zastosowanie ciśnienia, soli, oleju, większej ilości ciepła i czasu powoduje skoncentrowanie energii pożywienia. Jakość pożywienia będzie solidna i wzmacniająca, a posmak pikantny. Taki posiłek działa leczniczo na ludzi nieaktywnych lub słabych oraz na tych, którzy stracili zainteresowanie jedzeniem i życiem. Potrzebują oni ludzkiego ciepła i empatii, a także różnorodności interesującego pożywienia. Czynności takie jak podrzucanie i przewracanie na patelni, tłuczenie, robienie puree, mieszanie oraz ugniatanie pomagają wymieszać oraz naenergetyzować pożywienie. 

A kiedy posiłki robione są z miłością i zaangażowaniem, mogą pobudzić słaby układ trawienny oraz chęć do radośniejszego i aktywniejszego życia. Aby nadać pożywieniu zróżnicowaną i zrównoważoną właściwość, stosuj rozmaite kombinacje powyższych wskazań, które powinny być dostosowane do pór roku oraz potrzeb tych, dla których gotujesz. Każdy z nas w różnym wieku ma odmienny temperament i stan zdrowia.

Zrównoważenie odprężających i energetyzujących jakości pożywienia pomaga dostroić się do naturalnych cykli oraz wywołać natychmiastowe zmiany, szczególnie u dzieci. Właściwe nastawienie umysłu jest tak samo ważne, jak jakość pożywienia i techniki gotowania. Sztuka i praktyka przygotowywania dobrego pożywienia wpływa na jakość twojego życia. Kucharz dodaje do posiłku niewidzialną energię, która oddziałuje na każdego, kto go spożywa. Pomocne jest uświadomienie sobie swoich intencji. Wygląd, smak, równowaga i sposób podania pożywienia oraz to, jak każdy czuje się po zjedzeniu przygotowanego przez ciebie posiłku, są odzwierciedleniem twojego stanu fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i duchowego. 

  • Pożywienie przyrządzone w gniewie przekazuje gniew.
  • Jeśli kucharz jest zbyt oszczędny i nie zaspokaja potrzeb żywieniowych każdej osoby, może wywołać uczucie niedostatku, a następnie nadmierne obżarstwo (niezbyt pożywnym jedzeniem), co prowadzi do większych wydatków.
  • Jeśli kucharz czuje się odrzucony, najprawdopodobniej pożywienie również zostanie odrzucone. 
  • Chaotyczne przyrządzanie pożywienia w pośpiechu może spowodować pojawienie się niespokojnych, chaotycznych myśli i działań.

Gotowanie może być czasem na refleksję. Jeśli czujesz, że zaczynasz tracić równowagę, masz możliwość zmiany swojego stanu poprzez samo uczestniczenie w procesie gotowania. Pamiętaj tylko o tym, co chcesz osiągnąć, i skoncentruj się na posiłku oraz na tym, jak chcesz go przygotować i podać. Najprawdopodobniej zmienisz się i będziesz cieszyć się przyrządzaniem pożywienia, a posiłek stanie się przyjemnością.

Jak zacząć cieszyć się z gotowania

  • Szanuj to, co robisz, i bądź zadowolony z gotowania, niezależnie od tego, jak jest proste.
  • Bądź wdzięczny za możliwość gotowania, dzięki któremu ofiarujesz pożywienie oraz dobre samopoczucie sobie i innym.
  • Odpręż się i odłóż na bok swoje kłopoty. Poświęć czas wyłącznie na przygotowanie posiłku.
  • Zrób porządek ze sobą i z kuchnią. Podwiń rękawy, zwiąż długie włosy, załóż fartuszek, wvlącz głośną muzykę, która zagłusza odgłosy gotowania, oraz pozbądź się zapachów, które przytłacza aromat pożywienia. Pozwól, aby dźwięki skwierczenia, parowania, kipienia itp. tworzyły muzykę, a powietrze pachniało jedzeniem.
  • Zaplanuj dania, zanim rozpoczniesz gotowanie.
    • Weź pod uwagę stan zdrowia oraz nastrój osób, które będą spożywać posiłek, porę dnia, pogodę oraz wydarzenia następnego dnia (czy jest jakiś zaplanowany wyjazd, egzaminy w szkole albo wolne dni?). Pożywienie zjadane dzisiaj przygotowuje nas na kolejny dzień. Czy ktoś jest w nastroju melancholii? Może zechcesz upiec ciasto z przyprawami, aby dodać dniowi słodyczy i smaku. Jeśli chodzi o funkcjonowanie w społeczności, spożywanie urozmaiconej. lżejszego i słodszego pożywienia pomaga być bardziej zgodnym i towarzyskim. Nauce i skupieniu sprzyja pożywienie proste i bardziej skoncentrowane. 
    • Działaj intuicyjnie. Pozwól, aby prowadziły cię kolory, smaki, kształty i zapachy. 
    • Zaplanuj przebieg gotowania: kiedy dodać fasolę, namoczyć wodorosty, przyrządzić sosy, tować warzywa na parze i tak dalej, tak aby wszystko było gotowe na czas posiłku. 
    • Miej wcześniej przygotowane wszystkie składniki, naczynia do gotowania i talerze do podaniaa posiłku. Gdy tylko jedzenie jest gotowe, ustaw wszystko na stole tak, by wyglądało atrakcyjnie. Na koniec wnieś gorącą zupę i inne dania.
  • Zachowaj prostotę i umysł początkującego. Daj sobie dużo czasu i nie obciążaj się skomplikowanymi przepisami. Książki kucharskie i odmierzanie składników są przydatnymi wskazówka użyj jednak własnej kreatywności i zaufaj sobie, aby gotować dobrze bez tych pomocy.
  • Utrzymuj porządek w kuchni, sprzątając po sobie w trakcie gotowania lub przed podanie posiłku. Odkładaj rzeczy na miejsce. 
  • Kiedy korzystasz z piekarnika, naucz się słuchać wewnętrznego głosu, który powie ci, kiedy pożywienie będzie gotowe. 
  • Unikaj podjadania lub smakowania jedzenia w trakcie przyrządzania. Pełny żołądek przeszkadza w tworzeniu i pozbawia cię szansy doznawania przyjemności ze smakowania pierwszego kęsa potrawy, kiedy już zostanie podana.
  • Unikaj smakowania, poprzez branie jedzenia łyżką lub widelcem prosto z naczynia, a pózniej z powrotem wkładanie tam sztućców. Enzymy zawarte w ślinie źle wpłyną na pożywienie, zmieniając jego wibracje. (Dotyczy to także dodawania do świeżego posiłku resztek pożywienia z wcześniejszych posiłków).
  • Strawienie niektórych produktów rafinowanych, takich jak skrobia kukurydziana, biały ryż lub kluski, makaron czy chleb z białej mąki zajmuje dwa razy więcej czasu niż strawienie pełnych ziaren i daje uczucie pełnego żołądka. Powoduje to złudzenie bycia odżywionym i ogrzanym. Niestety tego rodzaju pożywienie tworzy lepki śluz, który zbiera się w jelitach, wywołując zimno, zaparcia i brak polotu. Niemniej jednak dla niektórych osób ważne jest utrzymanie uczucia sytości aż do momentu, kiedy będą mogły zaakceptować uczucie lekkości i jasności, które powstaje w wyniku spożywania pełnych ziaren zbóż.
  • Poznaj działanie i uzdrawiającą moc każdego rodzaju pożywienia, a następnie staraj się wydobyć jego naturalny smak i siłę życiową bez wprowadzania dużych zmian. Twórz różnorodne posiłki, ale stosuj proste połączenia pokarmowe i delikatne przyprawy. Mieszanie zbyt wielu składników na raz doprowadza do powstania dziwnych smaków i chaosu bodźców dla kubków smakowych oraz całego układu trawienia. Po takim posiłku można zauważyć, że myślenie przebiega chaotycznie.
  • Naucz się gotować poszczególne zboża. Istotę gotowania wibracyjnego odzwierciedla prostota pojedynczego pożywienia.
  • Aby nauczyć się dobrze gotować, gotuj dla kogoś, kto cię inspiruje... dla kogoś, na kim ci zależy.

Metody gotowania 

Wszystkie metody gotowania służą przyrządzaniu pożywienia tak, aby było łatwiejsze do przyswojenia. Każda metoda dodaje także pożywieniu jakości ciepła, dzięki czemu po zjedzeniu dostarcza ono organizmowi więcej ciepła niż dałoby w postaci surowej. Jednak gotowanie nie zmienia pożywienia ochładzającego na ogrzewające. Ponadto każdy sposób gotowania przyczynia się do wzmocnienia cech wilgoci, suchości lub charakteryzuje się innymi cechami, wymienionymi poniżej.


Zainspirowany "Odżywianie dla zdrowia" Paul Pitchford

Kamil Kuszewski

Uzdrawianie duchowe, które stosuję aby uzdrowić ciało fizyczne, nie likwiduje skutków choroby, tylko jej przyczyny, dzięki czemu organizm człowieka sam może już włączyć zawarty w DNA system samonaprawczy, który negatywne siły energetyczne wyłączyły, przypuszczając atak na jakiś organ w ciele człowieka. Poprzez duchowe pasma mogę działać na odległość.
Kontakt Kamil Kuszewski

Artykuły » Zdrowie na talerzuSobota 10 września 2022

pokaż wszystkie artykuły »

strzałka do góry
Zadzwoń
Ładuję stronę ...